Starcraft II interjú
DaCa 2007.08.17. 15:27
A GameStar készített egy interjút Dustin Browderrel, a Starcraft II Lead Designerével! Az interjúból néhány új tényt és infót tudhatunk meg! Katt!
Starcraft II interjú
Dustin a Starcraft II Lead Designere. 2005. március 14-én került a Blizzardhoz, előtte dolgozott az Electronic Artsnál, többek között a Battle for Middle-Earth-ön.
GS: A Starcraft II nem különösebben innovatív. Miért ragaszkodtatok ennyire az elődökhöz és mondtok le a világszerte hódító újításoktól??
DB: Ne légy ilyen igazságtalan! Épp újításokon dolgozunk, amelyekről még nem beszélhetek-például a Battle.net kapcsán.
GS: A játék magja azonban nem változik, pl. nincs negyedik frakció. Miért?
DB: Mert elhatároztuk, hogy e helyett inkább a három rassz közötti különbségeket fogjuk kidolgozni és elmélyíteni. Mivel az első Starcraft egyik legnagyobb újítása az alapvetően különböző frakciók voltak. Úgy hisszük, hogy ezt az erősséget tovább tudjuk fejleszteni új egyégekkel, speciális képességekkel. Ezen kívül a terep nagy szerepet játszik, ugyanis némely szárazföldi egység minden fáradtság nélkül le tudja gyűrni a szintkülönbségeket, például a Protoss Colossus.
GS: Hogyan döntitek el, hogy melyik ötletek kerülnek a játékba?
DB: Találomra nem építünk bele újításokat, hanem először is elgondolkodunk azon, hogy azok ésszerűek-e, aztán gondosan leteszteljük, de később simán kidobunk belőle néhány dolgot, ha valami nem jött be.
GS: A Warcraft sorozat esetében a Blizzard bátrabb volt. A harmadik része hatalmas lépést tett előre többek között azzal, hogy hősökt vezetett be, amelyek tapasztalatot gyűjtöttek. Miért ilyen óvatosak a Starcraft sorozattal?
DB: A Starcraft éppen az elődei játékélményét kívánja megőrizni: az első rész egy klassszikus RTS, amely radikális változtatások nélkül is kiváló alapul szolgálhat egy szórakoztató folytatásnak.
GS: A Starcraft II előreláthatóan 2008-ra kerül forgalomba…
DB: Pillanat, én ezt nem mondtam. Akkor kerül a boltokba a játék, ha teljesen kész.
GS: Igen. De amikor a Starcraft II megjelenik, akkor nem lesz már technológiailag elavult? A grafika már most elég poligonszegénynek tűnik.
DB: A programozóink éppen finomítják az engine-t, új fény- és árnyeffekteket kap a játék hatalmas robbanásokkal és szebb lézersugarakkal. Amit a képeken láthatunk, még messze nincs kész. Úgy hiszem, hogy amikor a játék kész lesz, minden vásárló így kiált majd fel:”Ó, milyen szép játék!”
Forrás: GameStar 2007/08 magazin
|