Főoldal : Starcraft II Minden mennyiségben! |
Starcraft II Minden mennyiségben!
DaCa 2008.03.13. 14:31
Karune és Cavez infói, Zerg egységek, épületek összefoglaló, Zerg Queen, Screenshot elemzések! Kell ennél több? Gyere tovább!
Jól begyűjtöttünk az elmúlt napokban egy kis lemaradást a kék postok közvetítéséről, most egy gyorsabb, tömörebb formában pótoljuk a hiányosságokat:
ScreenCast Karune válaszok:
- Az Anti-Gravity képesség még nincs befejezve, csak azért rakták be a screenshotok közé, hogy lássuk mi alakul. (a D screenshoton látható)
- A C screenshoton jobb felül látható 2 egység bizony High Templar.
- A High Templarnak jelenleg az eredeti képességei vannak, Hallucination és Psi Storm.
- A Psi Storm animációja Karune elmondása szerint sokkal-sokkal jobban néz ki animálva mint képen. Nem kell aggódni miatta.
- A B és C screenshoton is látható a BattleCruiser új támadása, ami a Plasma támadás és területre sebez.
- >>Forrás<<
Egyéb Karune és Cavez aprók:
Medic vagy nem Medic?:
Cavez egyik postjában megmagyarázta a következőt. Tesztelés céljából (!) a Medic-et kivették a játékból, és a gyógyítás képességet áttették a DropShipnek (!) és elnevezték Medivac Dropshipnek. Ezt az ötletet az elmúlt hetekben tesztelték, de miért van rá szükség?
Nos a gondolatmenet lényege, hogy a Reaper egy keveset használt egység lett (tudjátok Marine+Jet Pack), mivel a Medic-ek nem tudják tartani vele a lépést mivel ők nem tudnak repülni. Így a Reaperek használhatósága csökken, hiszen gyógyítani nem lehet őket, és ez arra ösztönzi a játékost, hogy Reaper helyett inkább több Marine-t gyártson. Mi lenne ha repülne a Medic is? Az nagyon jó lenne, viszont lenne vele egy probléma. A Medic-et nem lehet csak úgy “counterelni”, vagyis nincs igazi ellenfegyvere. Ha van egy rakás Medic-ed akkor egyszerűen nehéz lenyomni téged, sok mindent nem lehet vele tenni. Épp ezért kell a DropShip, ami egy nagyobb mechanikus egység, repül és gyógyít, de könnyebben kiszúrható és össztűz alá vehető.
Cavez többször is felszólít minket arra, hogy ez csak egy elmélet, tesztelik, nem végleges, nem kell féni, nem marad így biztosan. De nagyon kíváncsi a visszajelzésekre, ahogy én is, szóval ne fogjátok vissza magatokat!
Az ScLegacy készített egy összefoglalást a Zergekről. 20 egység és 11 épület leírását, értékeit találhatjuk meg néhol hiányosan, sok helyen pedig kép nélkül. Nem csoda ez, hiszen semmi biztosat nem lehet egyelőre mondani. Láttunk amit láttunk, de változások természetesen mindig lesznek.
Új egységmodellek - Zealot
Láthatjuk, hogy mind a Terran, mind a Protoss egységek kinézete megváltozott. Nézzük például a Zealotokat a vékonyabb testükkel, „földönkívülisebb” arcukkal és könnyedebb pszi pengéjükkel.
Sokkal kifinomultabb lett a kinézetük, és sokak szerint jobbak, mint a Starcraft II bejelentésekor mutatott korai Zealotok, amik kicsit „warcraftosak” voltak.
<< Az első Zealot, amit a World Wide Invitationalon láthattunk május végén Koreában.
Protoss Immortal
Az Immortalok „fejrésze” kicsit feljebb lett mozgatva, és a fegyvereik is megváltoztak, ahogyan ez látható is a lenti screenshoton.

Az ágyúik most valamivel vékonyabbak, elvesztették az eddigi tömzsi hatásukat. És ha jól megfigyeljük: nem szimmetrikusan vannak elhelyezve a fegyvereik a „kezeiken”: néha 1 van a bal oldalon, 2 a jobb oldalon, néha pedig fordítva. Jó megoldás az egységek enyhe megkülönböztetésére, de az alap kinézet megőrzésével.
<< Elképzelhető azonban, hogy egyesek számára az eddigi, vastagabb fegyverek jönnek be, amik talán jobban kihangsúlyozzák az Immortal „halhatatlanságát”.
Protoss Interceptor
Na, itt egy egység ami 10 év elteltével sem változott sokat.

<< Inkább egy bizonyos használati tárgyra emlékeztetnek.
Új Protoss egység! A Nullifier
Kis aranyos robot, úgy lebeg a levegőben, ahogy a régi Archon. Nem emlékeztet még valakit arra az ősi ízeltlábúra?
 
Ez egy, a játék korai szakaszában is elérhető caster, ami elég durva varázslatokkal rendelkezik. Ilyen például a Null Void, ami egy területen meggátol mindenfajta varázslást, tehát a Medic nem tud gyógyítani, a Templar nem tud vihart idézni, stb… de csak azokra hat, akiknek a speckói energiába kerülnek.
Ezenkívül megkapta a High Templar képességét, az Anti-Gravitációt. A „D” screenshoton elméletileg a bázis bejáratánál lévő sziklákon használja, de elég nehéz észrevenni, mivel - ahogy Karune is mondta - még nincs rendes effekttel ellátva. Elég durva egységnek tűnik amúgy: egy tier 1.5-ös caster tier 3-mas varázslatokkal - és még a láthatatlanokat is látja!
Kék megjegyzés:
Igen, a képen látni a Nullifier alaptámadását (folyamatos kék lézercsík), de az animáció még változhat. - Karune
A Terranok
A 4 kiadott screenshot a Starcraft II új képi világát hivatott bemutatni, mivel elég sok panasz érkezett, hogy a grafika túl mesés, túl warcraftos, stb… és elsősorban a Terran egységek színei lettek kicsit redukálva. Az épületeknek élesebbek a szélei, a színek kevésbé élénkek, és ez kicsit „kopottas” feelinget ad nekik.


Marinek és Marauderek - egy új M&M?
Ez az új Terran Marauder, dupla gránátvetővel felszerelve, amivel képes lelassítani az ellenséges biológiai egységeket, és bónusz sebzést okoz a páncélozott járműveknek. - Karune

Érdemes megfigyelni a Marauder méretét, ami körülbelül akkora, mint a nemrég kivett Firebat. Ez a fickó lassító gránátokat dobál, és így első látásra elég nehéz lehet kinyírni!
A Marinek egyébként új Gauss puskát kaptak, ami nem olyan nagy, és a bajonett mérete is „emberibb” lett.

Egy új Terran állat - A Sakál
A Jackalok elvileg géppuskákkal vannak felszerelve, de a screenshotokon inkább valami lángszóró-szerűséggel harcolnak. Furcsa választásnak tűnik egy járművön, a géppuska talán jobban illett volna hozzá.
A „C” screenshot közepén a High Templar épp Psi Storm-ot varázsol a szorosan összetömörült Marinekre. Bal lent, a Siege Tankok mellett láthatóak a Jackal-ok, amik lángcsóvaszerű, egyenes sorban területre sebző lövedékeikkel osztják a halált. - Karune

Egy hosszú, Zerglingöléssel teljes nap után végre mehetnek valahová megfáradt Terran katonáink…

Zerg Queen : Első ránézésre egy szuperegységnek / hősnek tűnhet, de miután játszottál vele, teljesen megváltozik róla a véleményed.
Egyértelmű volt, hogy a Blizzard fejlesztőcsapata nem volt megelégedve a Starcraft 1-ben szereplő Queen-nel. Multiplayer játékokban szinte soha nem használták, és az árához képest nagyon gyenge varázslatai voltak, legfeljebb támogató egységnek volt jó. A Starcraft II Queenje azonban teljesen más. A Zerg bázisvédelem központi alakja, és felelős egyes védelmi egységek gyártásáért is. De nem csak a Swarm Clutch hasznos képesség, a Swarm Infestationnal például képessé tehet egy saját épületet arra, hogy az ellenségre támadjon. Ő a játékos jobbkeze, ha a bázis kezeléséről van szó.
A Queen teljes mértékben át lett dolgozva. Többé már nem egy “esernyő-szerű rovar” (Samwise Didier saját szavai), ami repked összevissza. A Starcraft II jelenlegi állapotában már tényleg úgy néz ki, mint a raj tényleges királynője: hatalmas karmok és félelmetes, tekintélyt parancsoló megjelenés. Pont olyan, mint amilyen Kerrigan lenne, ha teljesen elvesztené emberi formáját.
Már abban is eltér a többi Zerg egységtől, hogy nem egy tojásból kel ki, hanem a Hatcheryben lehet gyártani kemény 150 mineralért. Követi a tech treet, tehát lehet fejleszteni minden egyes Tier után. Lairnál “Large Queen” lesz belőle, Hive-nél pedig “Huge Queen”. Minél magasabb szintű, annál több élete, manája és képessége van.
Mindent összevetve: a tény, hogy csak egy lehet belőle, a viszonylag sok varázslat, és a fejlődési lehetősége szinte arra kényszerítenek, hogy Hero egységként könyveld el. Sok hardcore fannak már az egyedi Mothership se biztos hogy bejött, de látni a Queent, ahogy több tucat Marinet szed szét szinte nulla erőfeszítéssel biztos sok progamert megrémisztett. Azonban ő egy teljesen más kategória, tehát egy kalap alá venni a Warcraft 3 Tauren Chieftainjével, vagy Blademasterjével nagy hiba lenne.
Amikor a Queen frissen kijön a Hatcheryből, 160 HP-val és 8-as sebzéssel kezd. Viszonylag lassan mozog, és ha valami hasznosat akarunk vele kezdeni, akkor a Creepen kell tartani. Nézzük hát a képességeit.
Kezdő varázslatai: Creep Tumor, Swarm Clutch és Shrieker. A Creep Tumor “csupán” a Creep terjedésének gyorsítására használható. Már itt látni, hogy milyen fontos szereplője lesz a Zerg fajnak, mivel a Creep Colony és Sunken Colony kivételével nincs más mód a trutyi növesztésére. A Hatchery-nek is megvan természetesen ez a képessége, de a Creep Tumor használatával sokkal gyorsabban birtokba vehetjük a pályát. A második képessége a Queennek a Swarm Clutch, ami egy védőépületet (védőegységet) hoz létre, ami nem tud mozogni, de tud levegőbe is lőni. Mivel Tier 2 előtt nincs igazi anti-air - Hydralisk csak a Lair fejlesztés után építhető - így ez nagyon hasznos varázslat. Ereje fejleszthető Shriekerek idézésével.
Tier 2-t elérve a Queen megkapja a Deep Tunnelt, amivel szabadon mozoghat bármely, Creepen lévő Zerg épülethez. Viszonylag hosszú újratöltési ideje van, tehát ha “elteleportálsz” valahová, egy kicsit várnod kell, mielőtt hazatérhetsz. Zerg vs Zergben új távlatokat nyit a képesség, mivel az ellenség épületeihez is oda tudod ásni magad!
Később elérhető lesz a Regeneration is, ami 50 energiába kerül és egy Zerg egységnek / épületnek sok életpontot ad. Egyszerre több épületen is lehet használni, tehát nagyban hozzájárul a Zergek védelméhez. Végül, de nem utolsó sorban, a Toxic Creep képességgel a Creep egy részét mérgező talajjá tudjuk változtatni, ami minden azon álló egységet folyamatosan sebez (sajátjainkat is). Szűk csomópontokban nagyon hatásos lehet, de még durvább ha Zerg mirrorban ellenfeled főépületéhez “teleportálsz” és a munkásai alatt fertőzöd meg a földet.
Tehát, ha a Zerg Protoss vagy Terran ellen játszik, a Queen leginkább a bázis védelmével lesz elfoglalva. De Zerg vs Zerg meccseken nagyon effektív támadóegységként is felhasználható lesz, tehát lehet hogy nem akkora túlzás hős-egységnek tekinteni. A másik két faj számára viszont igazi pokollá fogja változtatni a Zerg otthont.
forrás: starcraft2.hu
|