Zerg Q&A
DaCa 2008.03.21. 10:44
A három Blizzard munkatárs válaszai a sajtónak, a Zergekről! Katt!
A Zerg bejelentésnél a sajtó pár képviselője tehetett fel kérdéseket 3 híres Blizz-munkatársnak, név szerint: Dustin Browdernek (Vezető Fejlesztő), Chris Sigatynak (Vezető Producer) és Samwise Didiernek (Art Director).
A Mothership nagyon durva egységnek tűnik, létezik egyáltalán valami ellenszere?
Persze! A BlizzCon óta nagyon sokat változott. Simán legyőzhető Corruptorokkal, Hydraliskekkel, Vikingekkel, Phoenixekkel - attól függően hogy melyik fajjal vagy. Ez egy olyan egység, amit csak akkor érdemes megépíteni, ha nagy légi fölénnyel rendelkezel, mivel támogatás nélkül hamar le tudják szedni. De ha van egy kísérő flottád, akkor tényleg nagyon hatásos lehet.
Lett valami új tulajdonsága / képessége a Creepnek?
A Creep szerepe most is ugyanaz, a grafikáján és a terjedésének módján kívül semmit nem változott.
(Már a rámpákon / feljárókon is “lemegy” a terjedő Creep, még ha nem is tudunk oda semmit sem építeni.)
A trailer egyik jelenetében őrült sok Zergling rohan le egy Protoss bázist. Számíthatunk hasonló szituációkra a multiplayer meccseken?
A játék motorjával készült mozik végtelen lehetőséget rejtenek magukban - ez is így készült - de hasonló esetekre nem túl gyakran lesz példa a Battle.netes meccseken. Nem az, hogy nincs rá lehetőséged, hanem ha már elértél arra a szintre, hogy annyi nyersanyaggal rendelkezz, ami egy ilyen akcióhoz szükséges, akkor inkább már fejlettebb egységeket gyártasz (persze ha nyerni akarsz).
A Queen nagyon hősszerűnek tűnik, mint a Warcraft 3-mas hősök, vagy rosszul látjuk?
A Queen meg tud halni, akárcsak bármely más mezei egység, és nem lehet speciális oltárokon feléleszteni, mint a Warcraft 3-ban. Ha meghal, újat kell csinálj, és újra fel kell fejleszd a nulláról. Bár messze nem halhatatlan, egy Ultraliskot azért bármikor lenyom egy párharcban. Nagyon jó a bázisvédelemre, mivel egyik képességével villámgyorsan gyógyít 100 HP-t egy saját épületen, ráadásul ezt többször is el tudja játszani. Egy Queen-támogatással megáldott Zerg fészket nagyon nehéz lesz elpusztítani.
A Deep Tunnel képességével elmenekülhet a gázos helyzetekből, például simán egy másik bázis egyik épületéhez való “teleportálással”. De ezt csak 15 másodpercenként lehet használni, szóval jól kell időzíteni. Egy rossz döntés és a királynőd halott. Egyébként lehet támadásra is használni, de védekezésre sokkal jobb, mivel viszonylag lassan mozog, és sok képessége megköveteli a Creep jelenlétét.
Mi a különbség a Warcraft és a Starcraft képi világának megjelenítése, stílusa között?
A Warcraft sokkal inkább eltúlzott, fantasztikus, míg a Starcraft azért a földön marad. A Warcraftban óriási vállvédőkkel, meg nálad kétszer nagyobb fegyverekkel rohangálsz, ez pedig egy “sima” science fiction. A csapatszíneket is csak annyira szeretnénk láthatóvá lenni, hogy a multiplayer meccseken ne lehessen őket összekeverni, de panasz se érkezzen, hogy “túl csicsás, túl rikító”.
A Mothershipet is meg tudják fertőzni a Corrupterek? Nem túl nagy falat ez nekik?
Igen, bármely légi egységet meg tudnak fertőzni, és a saját oldalukra állítani. Ennek maximum az időtartama változhat, tehát egy Mothershipet több ideig kell “noszogatni”, mint mondjuk egy Observert.
Mi az Overlord új szerepe a Starcraft II-ben, most hogy már nem tud szállítani, és a rejtett egységeket sem látja?
Az Overlordnak két fő képessége van. Az egyikkel meg tud fertőzni semleges épületeket (Xel’naga obszervatórium), vagy nyersanyag-lelőhelyeket (kristály, gáz), amiről a Zerg játékos tudja, hogy az ellenfelének kelleni fog. Csak akkor lehet újra használni az adott objektumot, ha elpusztítottuk a rajta levő hártyát. A másik a Creep Generator, amivel meglepő módon Creepet generál, amire aztán lehet majd építkezni.
Az Overlord továbbfejleszhető Overseerré, ami már detektornak számít, tehát látja a rejtett egységeket. Továbbá minél tovább áll egy helyben, annál nagyobb lesz az a terület, ameddig ellát. Az Overlord / Overseer szétválasztás mögött az a - első részben szereplő - probléma állt, hogy Zergek ellen szinte hatástalan volt láthatatlan egységeket küldeni, mivel nagyon könnyen szerezhettek detektort.
forrás: starcraft2.hu
|