Főoldal : StarCraft II - Játékélmények a WWI-ról! (Terran) |
StarCraft II - Játékélmények a WWI-ról! (Terran)
DaCa 2008.07.10. 15:47
Mindhárom fajról van egy részletes cikk, mi változott az előző rész beismert taktikái között. Remek ismertetők a jelenlegi állásról. Gyere tovább.
Terran élmények:
A következő fordítás készítője:
Gauldoth és Garnju
Az eredeti cikk itt található meg. Köszönjük a fordítást! Lássuk hát a Terranokat:
A Terranokat újragondolták, és úgy gondolom, jelenleg ők a Starcraft 2 legérdekesebb faja. Megőrizték identitásukat, de sokkal rugalmasabbak lettek és könnyebben reagálnak a kihívásokra, amit az eredeti játékról nem lehetett elmondani. Az új Terranok gyorsak, mozgékonyak, és támadó szelleműek. Bár még mindig megvan a lehetőségük, hogy nagy falakkal vegyék körül magukat, és mintegy teknősként csak a védekezéssel törődjenek, de ez már kevésbé effektív, mint volt.
Emellett, a szirtekre fellépő Stalker, a teleportálás (phase prism) és az anti-gravitációs épületemelgetés mellett a falaknak a védelemben másodlagos szerepük lesz. A Terranoknak mostantól folyamatosan mozogniuk kell, ellenséges egységekre kell lecsapniuk, és harassolniuk az ellenfél bázisát. Az alapján amit elmondhatok, a Blizzard a Terranokat egyfajta gerilla haderőként képzeli el, és eszerint adja nekik az egységeket.
A játék eleje:
Marine:
Az új tengerészgyalogos lenyűgözően erős. Ugyan elvesztették U238-as töltényeiket (a messzebbre való támadás fejlesztése az eredeti SC-ben), de cserébe megkapták a Combat Shieldet, melynek segítségével tovább életben maradhatnak a csaták sűrűjében. A klasszikus Stim Pack visszatér, és olyan erős, mint amilyen volt. Mégis, a legnagyobb fejlesztés számukra az UI (user interface) megváltoztatása. A Marine-ok sokkal erősebbek lesznek nagy csoportokban, mint a Zerg és Protoss alapegységek, a Zergling és a Zealot. Távolsági támadásuk nagyon pusztító ha tömegesen támadnak, és az új UI lehetővé teszi ezen csoportok könnyebb kezelését.
A tengerészgyalogos alapvető egységgé vált. Olyanná, ami a játék egyik szakaszában sem lesz gyenge. Kezdetben csoportokban erős, majd a középjátékban azon Medivac Dropshipek támogatásával, amelyek sokkal hatékonyabbak, mint földi párjaik, a régi Medicek.
Marauder:
A Marauder alapkoncepciója ütős, egy olyan egység, aminek az optimális felhasználási módjain sokat kell majd a játékosoknak gondolkozniuk. Erős kisebb csapatok ellen, de az AOE lassítás hiánya miatt nem teljesíti az eredeti elképzeléseket. Tíz támadó Zealotból egynek a lassítása nem sokat segít. Ez, és a drágasága nemkívánatossá teszi.
Azt viszont el kell mondani, hogy nem vagyok egy profi játékos. Úgy látom, hogy a Marauder megfelelő mikróval erős lehet, de nekem nincs meg az ezt lehetővé tevő skillem. Magas szintű játékosoknál akár életképes is lehet, ez az egység de a mindennapi emberek erősen hanyagolni fogják.
Középjáték:
Jackal:
A Jackal az új támadó jármű, ami a lángszóróst helyettesíti. Annak ellenére, hogy sok rajongó, köztük és is, utálta, hogy a Firebat-nek távoznia kellett, úgy gondolom, a Jackal tökéletes csere volt. Gyors, és megsemmisítő erejű. Gyenge ha elkezdik lőni, de rengeteg ellenséges egységgel képes végezni, ugyanúgy, ahogy az elődje tette. Ezen kívül alkalmas hit&run taktikák végrehajtására is, amihez a lángszórós lassú volt.
A Jackal tökéletesen beleillik a gerilla harcmodorba, mivel nagyon könnyű védtelen ellenséges expeket feldúlni vele. Jackalok és Reaperek kombinált támadása az exp végét jelentheti. Egy szóval, ez az egység Terranok támadó seregének következő lépcsőfoka.
Medivac Dropship:
A Medic sok vitát kiváltott utódja. Az eredeti játékban ez a csere nem működött volna, annyira mások voltak a Terranok. Ha a régi jó gyógyítót hagyták volna benne az SC2-ben is, az szerintem sokkal kevésbé lett volna hatékony, mint régen, annyira megváltozott minden. A Medivac Dropship növeli a droppok sikerének esélyét, mivel nem kell a csapatszállítóban külön helyett fenntartani a dokik számára.
A Medival Dropship az új, megerősített tengerészgyalogosokkal kombinálva pusztító kombinációt alkot. Kettőjük közös használata volt a próbák alatt a legáltalánosabban használt taktika.
Reaper:
A Reaperek a Terranok legigazibb gerillái. Jet-packjüknek hála fel tudnak ugrani a sziklákra, így egyik bázis sincs biztonságban tőlük. A WWI-n a játékosok többsége a régi építkezési stratégiákat alkalmazta, és emiatt 90%-uk védtelen volt a Reaperek támadása ellen a középjáték elején. Biztos vagyok benne, hogy ez meg fog változni, ahogy egyre többen játszanak a játékkal, de jelen pillanatban a Reaper pusztító egység, a játék minden szakaszában.
Siege Tank:
A Siege Tank semmit sem változott az eredeti Starcrafthoz képest. Pont emiatt nem érzem úgy, hogy a jó öreg tank beleillene a gerillaharcmodorba. Nagyon jók bázisvédelemre, de ezzel kimerült. Kevés olyan alkalom van, amikor pár darab használata segíteni tudna a támadásban, mivel jelenleg a Terranok olyan gyorsan támadnak, hogy az ellenfélnek nehéz bármilyen védelmet megszervezni a harass megindulása előtt. Őszintén szólva, a játékok többségében nem használtam ezt az egységet.
Viking (alias a Transformer):
A hit&run taktikák minden szépsége a Vikingben teljesedik ki. Ki kell feljeszteni, amilyen gyorsan csak lehet. Főleg levegőbe erős repülőgépként, de robotformában is szép sebzése van földi egységek ellen. Ha bármit is meg akarunk tudni az új Terran játékstílusról, csak a Vikinget kell megnéznünk. Gyors és pusztító. Mindezen dicséretek mellett kicsit drága, de ha a gazdaság az ő gyártására van megtervezve, akkor ez nem lehet probléma.
Ghost:
A Ghost újjászületett. Az új mesterlövész (Snipe) kiképzésével és azzal, hogy képes az Energy-vel rendelkező ellenfelek megtalálására, a csaták félelmetes résztvevőjévé vált. Mesterlövészként 80-at sebez a játék összes gyűjtögető egységére, ami azt jelenti, hogy egy lövéssel szedi le őket, miközben láthatatlan marad, ezzel jelentősen hátráltatva ellenségeinek gazdaságát anélkül, hogy bárki is meglátná. De még ha nem is használja ezt a képességét, akkor is tiszteletre méltó sebzést képes okozni.
Csak egyszer voltam képes ledobni atombombát, azt egy Zerg játékos sínylette meg. Egy dolog tűnt fel: nem kaptam „Nuclear Launch Detected” feliratot. Nem tudom, hogy az ellenfelemmel mi volt a helyzet, de én nem kaptam meg a figyelmeztetést.
Végjáték:
Thor:
Sokan csodálkoztak azon, hogy mi történt a Terranok nagy „erőgépével”, a Thorral. Abban a verzióban, amivel játszottam, benne volt a játékban, és egy kis tesztelés után azt gondolom róla, hogy jól használható kis csoportokban. Szép nagy sebzése van földre (egy célpontra) és még nagyobb levegőbe (ez AOE), így mindenféle ellenfél ellen jól használható. Ráadásul ez az egyetlen használható counter a Protoss Colossus ellen, amit találtam. A Thor eredményes használatához szükség van pár trükkre, de úgy gondolom, hogy ez a megfelelő egység arra, hogy a Terran átmenjen a játék végén a gerilla harcmodorból a mindent elsöprő támadásba.
Battle Cruiser:
A nagy ember űrcirkálónak van a legnagyobb sebzése abból a két fajból, amiket kipróbáltam. (Nyilván a Protoss a másik,a Zergek sebzése sosem volt kiemelkedő. Vagyis a BC itt is többet fog sebezni, mint a Carrier. – Gauldoth) Fejlesztések nélkül 64-et sebez, mindent kikutatva 88-at, ha jól emlékszem. Elég gyorsan támad, mivel ezt a sebzést két másodpercenként képes kiosztani. Két eltérő egyéni fejlesztése van: a Yamato Cannon és a Missile Barrage. Utóbbival egyszerre több repülő egységgel tudja felvenni a küzdelmet, ami számomra egyértelműen anti-Mutalisk képességnek tűnik.
Onnantól kezdve, hogy a Terran képessé válik a cirkálók gyártására, bárki is az ellenfél, nagyon kell figyelnie, mert nagyon kellemetlenek tudnak ám lenni!
Összefoglalásképpen azt kell mondanom, hogy a Terran egy fantasztikusan felépített faj. Alig várom, hogy többet is játszhassak velük. Amikor viszonylag kevés tudással leültem játszani, voltak bizonyos előítéleteim, hogy miként is csináljak dolgokat. Egyszer, majd ha képes leszek áttörni ezeket a korlátokat, a Terranok gyors és halálos fegyverré fognak válni a kezemben. Tipikusan ők azok, akik nem hagyják, hogy nyugodtan ülj a székeden, mert mindig történik velük valami.
forrás: starcraft2.hu
|