StarCraft-Site - Üdv!
Menü
 
Mekkora StarCraft Fan vagy? Teszteldd tudásod!

TESZT

 
Üdv!

http://replays.hu

Találkozzunk ott!

StarCraft Fan Club a MyVip-en! Keress meg minket! :)

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szavazás!
Lezárt szavazások
 
Starcraft - A Fajok

Terran

Protoss

Zerg

 
ZeneRovat
 
Interjúk

Milyen programozási nyelevet használ a StarCraft II pályaszerkesztője?
Nagyrészt C nyelvre épül, kisebb speciális paraméterek használatával. Azonban a pályakészítők a sokkal felhasználóbarátabb Trigger Editort használhatják majd, melyben lehetőségük lesz kezdő és haladó pályakészító funkciókat beállítani. Így lehetőség nyílik bonyolult pályák elkészítésére anélkül, hogy ismernünk kellene a programozási nyelvet, melyet az editor használ.


Több játékos kifogásolta az új Nuke jelzést, hiszen sokkal nagyobb, mint az eredeti játékban volt. Ezáltal könnyebben észrevehető és elveszíti meglepetésszerűségét.
A bemutatott videóban a jelzés a kilővő fél szemszögéből látható. Az ellenfél továbbra is az eredeti játékhoz hasonló pontszerű jelet fogja látni.


A mothership időkapszulája minden fajta támadástól megóvja a benne levőket?
Igen, minden fajta támadás ellen használható, a bemutató videóban azonban csak rakéták ellen használtuk.

 

 

Lehetséges lesz több épület kijelölés egyszerre?
Sok gondot fordítottunk az UI fejlesztésére, ennek eredményeképpen a játékosok képesek lesznek egyidejűleg több épületet kijelölni. A kijelölést azonban nem lehet drag selecttel végezni, shift használatával kell hozzáadni a további épületeket a grouphoz.


A dolgozók automatikusan bányászni fognak, ha mineralra vagy gázra mutat a rally point?
Természetesen.


Több mint 12 egységet tudunk majd kijelölni egyidejűleg?
Jelenleg végtelen számú egységet ki lehet jelölni, azonben ez a későbbi fejelsztések és tesztelések során változhat.


Egy adott pályán, ha esetleg több protoss játékos lesz játékosonként vagy pályánként lehet majd egy Mothershipet építeni?
A játék fejlesztésének jelenlegi szakaszában még sok minden bizonytalan. Egyelőre minden protoss játékos építhet egy Mothershipet, azonban ez még igen képlékeny, a jövőben több dolog is változhat.

 

 

Milyen szerepet kapnak a hősök a StarCraft II-ben? Ugyanolyan funkciójuk lesz majd, mint az eredeti játékban?
A StarCraft II hősei teljesen azt a szerepet fogják betölteni, mint tették azt az eredeti StarCraftban. Emellett várhatóan rengeteg új és egyedi képességgel ruházzuk majd fel őket, hogy még nagyobb szerephez juthassanak a Single Player történetben. Multiplayer játékban nem lehet majd hősöket gyártani.


Mi lesz a maximum elérhető populáció limit a játékban?
Egyelőre pontosat nem tudunk mondani, de hasonló lesz az eredeti játékhoz.


Lehet majd a játékban módosítani a hotkeyeket?
Jövőbeli terveink közt szerepel, de még rengeteget kell tesztelni. Továbbá szeretnénk az UI-t úgy fejleszteni, hogy minden játékos a lehető legkényelmesebben testre tudja azt szabni a saját játékstílusának megfelelően.


Karune (Blizzard munkatárs) fórum avatárja egy Protoss High Templar?
Igen.


A Robotics Facility is hasonló tulajdonságokkal fog rendelkezni mint a Gateway/Warpgate (gyk: unit teleportálás)?
Nem szerepel a terveink közt, hogy hasonló fejlesztéssel ruházzuk fel a Robotics Facility-t is. Természetesen még a Warpgate használata is tesztelés alatt áll, hogy a lehető legnagyobb balance-ot sikerüljön vele elérnünk.

 

 

A videóban látható sárga mineralok is bányászhatóak lesznek?
Természetesen igen. A sárga mineralok azonban nagyobb értékkel bírnak, ami azt jelenti, hogy minden fordulónál a dolgozók több ásványt vihetnek be, ha sárga mineralt bányásznak. Ennek főként a Multiplayer játékmódban lesz jelentősége, hiszen a játékos dönthet, hogy például egy biztonságosabb kék mineralhoz expel, vagy a nagyobb értékű sárgát választja, de ezzel kockára teszi a bázisa biztonságát.


Tudunk majd a szövetségeseinknek mineralt és gázt küldeni?
Igen, szeretnénk bevezetni ezt az újítást az eredeti játékhoz képest. Azonban ennek a funkciónak a véglegesítése rengeteg tesztelést igényel még.


Az ally-chat alapbeállítás lesz a csapattársak közt?
Igen.


A Zealot Charge képessége fejlesztés, vagy már a játék elején tudják a Zealotok használni?
Igen, fejlesztés, melyet a Protoss War Shrine-ban kell majd kifejlesztenünk.


Milyen további fejlesztések várhatók a teljes játékosközösségre tekintve?
A hivatalos oldalon folyamatosan fogjuk az új és végleges egységeket, épületeket bemutatni. Ezenkívűl tervezünk egy projektet a Blizzard RTS játékainak összefogására, de erről majd később.

 

 

Lehetőség lesz több mint 8 játékos számára egy játékban részt venni?
Elképzelhető, hogy a későbbiekben - mint a WarCraft III-ban - nem 8 játékos lesz a maximum, de egyelőre ezen még nem változtattunk.


Ha több caster egységet egyszerre jelölünk ki és használjuk a képességét, az összes megteszi, vagy csak egy?
Jelenleg az összes caster egység végrehajtja a kijelölt feladatot, azonban különféle megoldásokon dolgozunk, hogy esetleg csak egy egység végezze azt el.


Az épületek elhelyezése még mindig mátrix alapú lesz?
Igen.


Milyen fajokkal lehet játszani majd a BlizzConon?
Ez majd ott kiderül. Viszlát élőben!


Miért van a Marine-eknek pajzsuk?
A videókban és a képeken látott pajzs egy új Marine fejlesztés, mellyel az egység életét növelhetjük meg.

 

 

A Photon Cannon és a Phase Cannon két különböző épület?
A Phase Cannon a Photon Cannon egy felújított változata.


A Carrier (Tempest) képes lesz többfajta repülő előállítására?
Jelenleg nem.


Látható volt az egyik videóban, hogy a Colossus-t egy Missile Turret támadta. Ez a Colossus magasságának köszönhető, vagy a Missile Turret GtG rakétákkal is rendelkezik?
Mivel a Colossus rendkívül magas egység, így a légelhárító egységek is képesek őt támadni. Így lehetőség adódik a játékos számára, hogy egy Colossus-t egyidőben levegőből és földről is támadjon.


Lesznek critter egységek a pályákon, fognak támadni?
Lesznek critterek és nem fognak támadni. Ha támadnának nem critterek lennének, hanem creep egységek.


Ha játék közben lenyomjuk az Alt billentyűt, mutatni fogja az összes egységünk és épületünk életét?
Igen, akárcsak a WarCraft III-ban a StarCraft II-ben is megjelenik ez az újítás. Ez egy nagyon könnyű módja, hogy egységeinket és épületeinket kellő gyorsasággal tudjuk a felügyeletünk alatt tartani.

 

 

A Siege Tank kinézete fog a későbbiekben változni?
Köszönhetően a rajongók nyomásának új kinézetet dolgoztunk ki a Siege Tanknak. Ezzel az új formával a BlizzConon ismerkedhetnek meg a játékosok.


Lehetőség lesz a Ctrl-A lenyomásával az összes képernyőn látható egység kijelölésére?
Jelenleg nincs ilyen a játékban, azonban a hotkey-ek még nem véglegesek.


Visszatér majd valamelyik jól ismert StarCraft zene a folytatásban?
Alapvetően új zenék lesznek hallhatóak a játékban, de nem kizárt hogy néhol ismerős melódiákra bukkanunk majd. Mindemellett a játék zenéje még komponálás alatt áll.


Képes lesz majd a High Templar továbbra is hallucinációk varázslására?
A hallucináció képesség és a High Templar is visszatér a játékban, azonban nem együtt. A hallucináció, mint képesség a Star Relic-hez fog tartozni.


Mikor lesz elérhető "Fansite Kit" a StarCraft II-ről?
Minden bizonnyal a BlizzConon.

 

 

Magas populáció után kell majd adózni a StarCraft II-ben?
Nem, a StarCraft II-ben nem lesz ilyen megoldás.


Hány upgradelési lehetőség lesz a fegyverekre, pajzsokra és páncélzatra?
Eleddig ugyanúgy, mint az eredeti játékban három fejlesztési szint van. Az egyensúly kialakítása azonban követlehet további fejlesztéseket, ez akésőbbiekben fog kiderülni.


Mennyire lesz nehéz a pályakészítő használata?
A Blizzard folyamatosan arra törekszik, hogy megpróbáljon olyan termékeket gyártani, melyeket a közösség könnyen és eredményese tud használni. Ezáltal az editor használata roppant egyszerű lesz, de lehetőség lesz benne a haladó pályakészítőknek komplexebb pályák létrehozására is.


A Zealot Charge képessége nagyobb sebzést is garantál?
A Charge kizárólag a gyors támadásokat teszi lehetővé, nem jár majd nagyobb sebzéssel.


A Phase Prism élet és pajzs jelzése alatt található egy harmadik, sárga bár, mit jelent pontosan?
Mivel a Phase Prism szállítóegységként is funkcionál, a harmadik jelzés a szállító telítettségét jelenti.


A Phoenix Overload képessége energiát használ, vagy a Blinkhez hasonló "cooldownja" van?
Nem, az Overload használatához nem szükséges energia, pontosan úgy működik mint a Blink.

 

 

A gameplay videók során látható, hogy néhányszor eltűnik az UI. Lesz ilyen opció a játékban?
Csakis kizárólag az átvezető videókban találkozhatunk majd ilyennel, az UI-t nem lehet majd kikapcsolni, mivel valakinek ez túl nagy előnyt jelentene a másikkal szemben.


Lesznek a Twilight Archonnak speciális képességei?
Igen, a BlizzConon bemutatott Twilight Archon rendelkezik Feedback képességgel, de még dolgozunk további lehetőségeken, semmi sem végleges.


Támadhatóak lesznek a Protoss egységek a Warp-In során?
Igen, a Warp-In alatt, az egységek folyamatosan töltődnek fel élettel, ezalatt irányítani is lehet őket, tehát támadni is.


A régi egységek megtalálhatóak lesznek a pályaszerkesztőben?
Igen, sok régi egység, mint pl. a Protoss Dragoon, megtalálható lesz a pályaszerkesztőben.


A különböző fajok különböző populáció limitekkel fognak rendelkezni?
Nem, jelenleg mindegyik fajnak ugyanannyi, 200 a limitje.


A Planetary Fortress fel tud majd szállni?
Nem. Miután a Command Centert Planetary Fortressé fejlesztettük, többé nem tud majd felszállni. Újra Command Centerré fejleszteni pedig nem lehet.

 

 

Pontosan mire használható a Predator Intercept Missile fegyvere?
AZ Intercept Missile a Predator elhárító felszerelése, mellyel nagyobb, lassabb hajókat mint pl. a Battlecruiser kiválóan tud védeni.


A Radar Tower képes lesz a láthatatlan egységek észlelésére a ködben (fog of war) is?
Nem, de ha a Sensor Array vagy a Radar Tower hatósugarában van Missile Turret, lehetővé teszi annak, hogy a saját hatósugarában észlelje a láthatatlan egységeket.


Tud védekezni a Thor egy esetleges légitámadás ellen?
Van légvédelmi fegyvere a Thornak, de viszonylag lassú a sebessége, így nem árt, ha a Thor mellett mindig található más légvédelmi egység.


Támadható a Thor Missile Turretteé, mint a Colossus?
Nem.


Felrobbannak a Phase Cannonok, ha a Pylon hatósugarán kívül kerülnek?
Nem, nem robbannak fel, de ha kívül esnek az erőtéren vissza tudnak ugyan teleportálni, de energia formában maradnak. Energia formában nincs pajzsa a Phase Cannonnak, így igen sérülékenyek.


Ha a szövetséges kilép az AI átveszi az irányítást az egységei fölött, vagy az ally-ra hárul a feladat?
Az AI semmiképp sem veszi át az irányítást. Ha bizonyos opciót beállítanak a játék előtt, a szövetséges kaphatja meg a játékot elhagyó teljes bázisát és populációját.

 

 

A pályaméretek hasonlóak lesznek az eredeti játékhoz?
A pályák talán nagyobbnak tűnhetnek a játékban, de a hasznos terület minden bizonnyal hasonló méretű lesz a StarCraft II-ben is.


A StarCraft II hőseinek lesznek egyedi képességeik?
Igen, de hősökkel csak Single Player módban játszhatnak a játékosok.


Nem lesz a Terran túl gyenge Firebat nélkül?
Nem kell aggódni, lesz más egysége a Terranoknak, melyek felváltáják majd a Firebat szerepét. Mindemellett a Firebat megtalálható lesz majd a pályaszerkesztőben.


A Mutalisk továbbra is több egységet fog sebezni?
Igen, egy lövéssel továbbra is több egységet fog sebezni.


Az lesüllyesztett (submerge) Supply Depot támadható lesz?
Természetesen. Ez a funkció nem azért van, hogy a Supply Depot-nak több élete legyen, vagy hogy ne lehessen támadható, hanem hogy stratégiailag könnyebben kezelhető legyen a Terran bázis. Lehetőséget ad, hogy az egységek átjárjanak a Supply Depot-ok fölött, vagy éppen kettéválasszanak egy éppen támadó ellenfél csapatot.

 

 

Mennyire lesznek használhatók a Tier 1-es egységek a játék későbbi részében?
Ahogy a StarCraftban is, minden egységnek egyéni szerepe van a játékmenetben. Ezáltal a korai egységekre is nagy szükség lehet később is. Ezt tartja szem előtt a Blizzard a játék készítése és fejlesztése során.


Várhatóan lesz olyan egység ami felváltja a Reavert és a Soul Huntert?
Folyamatosan tesztelünk új és régi egységeket, melyekkel nagyobb játékegyensúlyt érhetünk el. A fejlesztés jelenlegi szakasza úgy áll, hogy a Firebat újra a játékba kerül. De még semmi sem végleges.


Mi a magyarázata annak, hogy bizonyos képességek megtalálhatók, illetve nem lesznek megtalálhatk a játékban?
Ugyanúgy ahogy az eységeket, úgy a képességeket is teszteljük. Elképzelhető, hogy egy-két régi képesség visszatér az új játékban, de egy másik egység tulajdonságaként.


Lesz fekete játékosszín?
Kipróbáltuk a fekete színt, de túl nehéz megkülönböztetni a ködtől, így ezt a lehetőséget elvetettük.


Lehetőség lesz egyéni játékossínek használatára?
A pályaszerkesztőben széles skálában választhatnak majd a készítők a színek közt. A játékban azonban csak 12-18 választható szín lesz.

 

 

Visszatérnek az Ultraliskek a StarCraft 2-ben?
Nagy szerepet szánunk az Ultraliskeknek az új játékban, azonban mint mindegy egység szereplése, ez is a ballansz megfelelő kialakításának függvénye.


Lesz beépített hangkommunikáció a játékban?
Tervezzük ezt az új opciót az új Battle.net-hez, de konkrétumokat még nem tudok mondani.


Mik lesznek a rendszerkövetelmények?
Mivel a játék még optimalizálás alatt áll, így nem tudunk konkrét rendszerkövetelményekről beszélni. Az már viszont biztos, hogy minimum 128Mb RAM memóriájú és Pixel Shader 2.0 kompatibilis videókártyákra lesz szüksége a játékosoknak.


Lesznek hibrid egységek a kampányban?
Tervezzük a Xel Naga rejtély felfedését, melynek során a játékosok láthatnak majd egyedi, speciális egységeket. Természetesen a Multiplayer játék során ezeket az egységeket nem lesz lehetőségük a játékosoknak használni.


Ha túl nagy sebzés éri a Thort, leéghet mint a Terran egységek?
Nem, a Thor teljesen úgy fog viselkedni, mint minden mechanikus Terran egység. Természetesen az SCV fogja tudni javítani.

 

 

Lesz a sárga mineralokhoz hasonló értékesebb gázlelőhely is?
Feltehetően igen, azonban sokkal nagyobb elővigyázatossággal kell eljárnunk ennek az opciónak a kiegyensúlyozása során, hiszen korlátozott számú (3) az opcionális gázszedők száma, nem úgy, mint az ásványszedésnél.


Mi történik, ha a Warp-In során elveszítjük a Pylon erejét? Elpusztul a teleportálás alatt álló egység?
Igen, ha eltűnik az erőtér a teleportálás alatt álló egység elpusztul, de az építéséhez szükséges nyersanyagot a játékos visszakapja.


Szállíthaó lesz a Colossus a Phase Prism segítségével?
Mivel a Phase Prism minden egységet energiává alakít át, és úgy tárolja azt, így képes akár olyan óriási egységeket is, mint a Colossus szállítani.


Láthatók lesznek a Dark Templarok egy pillanatra a Warp-In során, vagy láthatatlanul érkeznek?
Egyelőre a Dark Templarok teljesen láthatatlanok a folyamat alatt, azonban a tökéletes egyensúly kialakítása miatt lehetőségként szerepel, hogy a Warp-In során láthatóvá váljanak, nehogy túl erősek legyenek a meglepetésszerű dropok során.


Változik a Bunker kinézete, ha egységek vannak benne?
Egyelőre semmi jele nincs, hogy egységek vannak a Bunkeren belül, azonban ez a későbbiekben mindenképpen változni fog.

 

 

Mielőtt belekezdenénk a kérdés válasz sorozatba, a lefgontosabb változás, hogy a Starportokat nem lehet ezentúl Starbase-zé fejelszteni! A döntés valószínűleg a balansz kialakítása során született

 Egy továbbfejlesztett Command Centert el lehet majd adni? Tud a továbbfejlesztett CC repülni?
Sem eladni, sem pedig reptetni nem lehet majd azt a Command Centert, mely Surveillance Stationné fejlesztett a játékos.

 

Az SC1-ben, ha kilövés közben visszavontuk az atombomba ledobását elvesztettük a fegyvert? Változik ezen a téren valami, vagy hű marad az SC1-hez?

Jelenleg ha kilövünk egy atombombát elvesztjük azt. Ez talán változik majd a végleges verzióig.

 

 Képesek vagyunk egy Ghostot egyszerre felruházni a Nuke és a Drop Pod képességekkel is?
Igen, minden Ghost tud Nuke-ot és Drop Podot is "kilőni". Ezzel akarjuk a Ghostot többfajta csatahelyzetben igen jólk használhatóvá tenni.

 

 A "caster" egységek, mint pl. a High Templar képesek lesznek valamilyen minimális támadásra (lásd Tassadar), vagy csak spelljeik lesznek?
Nem tervezzük, hogy a High Templarok fizikai támadóképességet kapjanak. Persze a High Templar hősök a Single Player módban különböző képességekkel lesznek felruházva. A játék jelenlegi állapotában a High Templar az egyik legjobb segítő/kísérő egység a Psi Storm és a Force Field képességgel. Ha pedig elfogyott az energiája, csak semmi pánik, egy másik Templarral könnyedén csinálhatunk belőle Twilight Archont.

 

 Képesek lesznek a Marine-ek Stim Packet használni míg Bunkerben vannak? És mi a helyzet a Ghost Snipe képességével?
Egyelőre ha az egységek a Bunkerben tartózkodnak nem tudnak semmilyen speciális képességet használni. Azonban mielőtt bemennének oda, természetesen igen. Így ugyanolyan módon, mint az SC1-ben, ha a Bunker előtt Stim Packeljük Marine-jeinket és bemegyünk velük azok gyorsabban fognak támadni. Természetesen a Stim Pack hatása ugyanannyi idő után múlik el, mint rendes esetben.

 

 

A Mothership Time Bomb tulajdonsága hazsnálható akár a Terran Nuke ellen is, ha a várható felrobbanás helyén használjuk?

Ha a Time Bombot időben és jó helyen használjuk kifejezetten hatásos a Nuke ellen. Így egy roppant hatásos counternek fog számítani a tapasztalt játékosok kezében. Azonban még mindig teszteljük ezt a képességet is, nehogy túl erősre sikerüljön, de szeretnénk a játék végső verziójában ugyanúgy látni, mint ahogy azt először megálmodtuk.

 

 

A UI-en a minimaptól jobbra kis négyzeteket találhatunk, melyekben számok vannak. Mire használható ez pontosan?

Azt hiszem a Control Group funkcióra gondolsz a kérdésedben. Ez több egység egyszeri kijelölésére használható, így könnyebb és gyorsabb a parancsok kiadása.

 

 

A Drop Pod a már meglevő egységeinket használja, vagy újak érkeznek a harctérre?

Tervben van, hogy a Drop Podokat manuálisan kelljen feltölteni. Így a játékos határozhatja meg, hogy milyen egységeket használjon, az éppen felépített stratégiájának megfelelően.

 

 

Mi volt az oka még egy nehéztüzérségi egység bevezetésének a Siege Tank mellett (Thor)?

A Thor feladata merőben más mint a Siege Tanké. A Thor sokkal inkább támadó, ostromló egység. A Siege Tank emelett messzebbre tud lőni, mint a Thor, ami ráadásul védtelenebb is a csata közben. Hozzátenném a Tank hatótávolságát megnöveltük a BlizzCon óta.

 

 

Hogy működik a Yamato és a Plasma Torpedo? Egyszer kell kifejlesztenünk, vagy minden egységnél külön-külön?

A BC-inket döntésünk szerint Yamato-val vagy Plasma Torpedo-val szerelhetjük fel, de egyszerre mindkettővel nem. Miután a fejlesztés megtörtént a BC energiájától függően használhatjuk a képességeket.

 

 

Az MBS és az automine bevezetésével milyen feladatot fog kapni a játékos, hogy a játék makro része továbbra is éppoly fontos legyen, mint eddig? Ezentúl is eldöntheti a játékos, hogy a makrot vagy a mikrot részesíti előnyben egy játék során?

Mindenképp ez a célunk, hogy a játékosok dönthessék el inkább mikroznak, vagy inkább makroznak. Ez volt az eredeti StarCraft szépsége, amely szépséget mindenképp szeretnénk megtartani az új játékunkban is, mindamellett, hogy a játék és az UI új mechanikát kap. Az MBS és az automine is még mindig fejlesztés alatt áll, így erre a kérdésre még nem tudok pontos választ adni, dolgozunk rajta.

 

 

A Terran Nomad Defensive Matrix képessége egyaránt saját (szövetséges) és ellenséges egységre is tehető lesz?

Igen ez így igaz, és mivel a Defensive Matrix ezentúl területre ható képesség lesz, így a játékosnak okosan kell a csaták során használnia.

 

 Mik a Thor és a BC sajátos tulajdonságai, hiszen mindkettő "high-tier support egység", mi alapján választhatja ki a játékos, hogy melyiket használja szívesebben?

Jelenleg a Thor splash sebzéssel rendelkezik, míg a BC közvetlenül egységekre hat. Egyetértünk több rajongói visszajelzéssel, miszerint a Thor több másik Terran egység szerepét lefedi, emiatt lehet hogy átdolgozzuk, vagy gyengítjük majd a Thort.

 

 Elképzelhető, hogy lesz egy óceániai Battle.net Gateway?

Sajnos egyelőre ez még nem eldöntött kérdés, ahogy a Battle.net több egyéb funkiója sem.

 

 A Colossus képes lesz Supply Depotokon keresztül járni?

Ez egy olyan felvetés, amely még kidolgozás alatt áll. Szeretnénk, ha az ellenségnek a bázisunk kialakításához kellene alkalmazkodnia (értsd: jó épület elhelyezéssel előny szerzése), azonban szeretnénk magunkat tartani a realitásokhoz is. Tehát, ha a Colossus hegyekről le- és fel tud lépni, Supply Depotokkal is illene ezt tennie. Több hasonló ilyen kérdéssel nézünk most szemben, melyeket a játékosok küldtek be, sajnos erre sem tudunk még konkrét választ adni.

 

Mint minden játéknak az SCII-nek is célja, hogy E-Sport legyen belőle. Milyen eszközökkel fogja ezt a játék elérni? Évek során megszerezhető és fejleszthető tapasztalat és tudás kell majd hozzá, hogy profi sport válhassék belőle, vagy egy könnyen tanulható, nagy játékosállománnyal rendelkező lesz majd? Persze, mindkét szempont fontos, azonban ha választani kellene, melyik út lenne az? Elérhetőség vagy hosszú élet?

Azt hiszem egy komoly e-sport kialakulásához mindenképpen az első utat kell választatnunk. Persze, ahogy mondtad, mindkettő szempont fontos. Mint fejlesztők több évet fektettünk a könnyen tanulhatóságba, elérhetőségbe. Így emiatt a probléma miatt kevésbé aggódunk. Ami viszont a fő célunk, hogy a játék sok-sok éven keresztül fenn maradjon, mint az elődje. Így azt kell mondjam, a fő útvonal most a hosszú élet. Ez az a probléma, melyet nehezebb megoldani, ezért úgy probáljuk meg kialakítani a játékot, a világot és a játékmenetet, hogy még komplexebb legyen, mint eddig volt, jó játékossá válni még nagyobb kihívás legyen. Dustin Browdler, vezető fejlesztő.

 

 Hogy lesz megoldva az egységek ütközése és egymás mellé rendeződése? Ráeshet majd egy repülő egység a Colossusainkra, esetleg elállhatja majd az útjukat?

Nem a Colossus semmiképp sem fogja gátolni a légi közlekedést.Ütközés és rendeződés. Az egységek elsőként mindig a kiadott parancsokat követik. Ha végrehajtották azokat, megállnak, majd kényelmes távolságba rendeződnek egymás mellé. A rendeződés területe kicsivel kisebb lesz, mint az eredeti játékban.

 

 Több doodad elhelyezésére lesz lehetőségünk, mint az alapjáték 256 darabja volt?

Valami olyasmit tervezünk, mint a War3-ban, azaz ha jól emlékszem ez a szám 10000 körüli, ami jóval több, mint a 256.

 

 A felhasználható triggerek/locationök száma nagyobb lesz, mint az eredeti játékban?

Terveink szerint ezres nagyságrendekben lehet beszélni majd ezekről is. 

 

 Az új pályaszerkesztő, ellentétben a régi StarEdittel, az ÖSSZES triggert tartalmazni fogja?

Igen, még annál is többet, amit a WarCraft III pályaszerkesztője tartalmazott. Szeretnénk biztosak lenni benne, hogy minden játékban szereplő script a trigger szerekesztő UI-ben is elérhető lesz.

 

 A pályán szereplő maximális egységek sáma magasabb lesz, mint az alap játékban? A StarCraft I-ben ez elég alacsony, gyakran fordult elő, hogy nem lehetett több egységet gyártani.

Nem emlékszem pontosan az alapjáték eme határértékére, az azonban biztos, hogy sokkal több lesz, még a WarCraftosnál is. A pontos értéket nem tudom még megmodani, az majd csak az optimalizáció során fog kiderülni (gyk: kiadás előtt).

 

 Az új szerkesztő tartalmazni fog minden olyan egységet, amely nincs használatban? Pl. lezuhant Scout, Turretek, tojások, Nuke, Scarab, roncs Command Center, vagy esetleg third party program kell, hogy betehessük a pályáinkra?

Minden unit ami szerepel a data fájlokban az az editorban is használható lesz, úgy hiszem ez már a WarCraft III-ban is így volt.

 

Folytatjuk…

 

Lesz a Protoss-nak olyan egysége vagy épülete amivel gyógyíthatják magukat?

Nem, ezt a funkciót a shield látja el, különösképp ha nincsenek csatában, hiszen ilyenkor kétszer olyan gyorsan növekszik a pajzs, mint az eredeti játékban.

 

Az új fizikai motorral a robbanások képesek lesznek elröpíteni a környéken álló egységeket? 

Egységeket nem fognak mozgatni a robbanások, hiszen negatív hatással lenne a játék egyensúlyára, azonban bizonyos doodadok lerombolhatók lesznek stratégiai helyek elérése érdekében.

 

Mennyi idő. mire egy egység koncepciójából játszható egység lesz?

A végleges koncepció után napoktól akár hónapokig is terjedhet. Természetesen nem mindegy, hogy az egység milyen prioritást élvez a fejlesztések közt. Jó példa erre, a Baneling, mely pár nap alatt elkészült, míg a Stalker kidolgozása több hónapot vett igénybe.

 

A hivatalos oldalon bejelentett egységek teljesen véglegesek?

Még mindig fejlesztés alatt áll minden, így ami a hivatalos oldalon található sem kell teljes mértékben készpénznek venni. Továbbra  is tesztelünk egységeket, tulajdonságokat és cserélgetjük azokat a legjobb játékélmény elérése érdekében.

 

Mit esznek a Protoss-ok?

Nepfénnyel vagy holdfénnyel táplálkoznak, melyet a bőrükön át vesznek fel. Természetesen hosszabb időszakokat is kibírnak napfény nélkül.

Chat a fejlesztőkkel: A Terran Ghostokkal foglalkozunk mostanában, azt teszteljük, hogy hogyan is funkcionálnának egy Tier 1.5-ös egységként, egy EMP képességgel, ami hatásos lenne a Protoss és a casterek ellen. Természetesen e mellett is megmarad a Sniper Cloak képessége, a Drop Pod és Nuke hívása. Persze még semmi sem végleges. A Starcraft II Ghostja viszont így vagy úgy, de nagyon veszélyes ellenfél lesz.

StarCraft II Q&A - Batch 20

1. Milyen lesz a légi egységek kanyarodó animációja? Élethű bedőlés, meg minden, vagy csak sima 2D-s animáció?
Jelenleg éppen a légi egységek élethű mozgását modellezzük, de csak olyan vizuális szépítés fog bekerülni a játékba, ami nem rontja a játékmenetet.

2. Most, hogy a Protoss Reaver ki lett véve, hogy fognak tudni a Protoss játékosok ellenfelük peonjain eredményesen rajtaütni?
A Colossus egy kiváló egység erre, mivel könnyen támadhat hátulról, és a Phase Prism is szállíthatja, ráadásul most a Twilight Archon is kapott egy eroősítést, ami hatékonyabbá teszi a dolgozók ellen.

3. A Protossoknak elég nagy légiflottájuk van, de lesznek a Battlecruisernek is hatékony “kísérőhajói”?
A Predator egységet kivettük, így a Terranok elsődleges leveg-levegő támadója jelenleg a Viking. A Viking annyiban változott, hogy már alapból megkapja az átalakulás képességet, - nem kell kifejleszteni - és a Factory helyett a Starportban készül.

4. Lesznek olyan egységek, amik képesek másokat eltaposni (pl. Ultralisk)?
Ezen sokat gondolkoztunk, de arra jutottunk, hogy túl erős képesség lenne, és felboríthatná a játékegyensúlyt.

5. Tudnak a Siege Tankok olyan célpontra lőni, amit egység még nem lát, de már benne van a Sensor Tower hatósugarában?
Nem, a Siege Tankok csak arra tudnak célozni, ami teljes mértékben látható. Egy nem látható helyről tüzelő Siege Tank viszont nem lesz látható a SC2-ben még lövés közben sem, így nem lehet rá visszaloni.

Karune tegnapi munkanapján még azt is beszorította az idejébe, hogy a hivatalos fórumon válaszolgasson egy-két kérdésre:

Az első képen középen a nagy zöld felhő vajon mi?

Ez egy felrobbanó Baneling, a legjobb közelharci egység gyilkos.

Vajon a Baneling dropp megoldható-e? Vagyis nézzük a következő taktikát: Vegyél pár Overlordot és töltsd meg Banelingekkel, majd repülj az ellenfél bázisához és dobd le őket a munkásokra, az ellenfélnek pillanatok alatt megsemmisül a “gazdasága”.

Igen, abszolút megoldható, és jelenleg a Zergeknél ez az egyik legjobb rajtaütés az ellenséges munkások megsemmisítésére. Ráadásul, ha sikerül megvalósítanod, az ellenfelet védekező stratégiára tudod ezzel kényszeríteni. Mindamellett a Banelingeknek elég kevés életerejük van, ezért pl. egy Planetary Fortressé átalakított Command Center könnyen meg tudja állítani a munkások felé vonuló Banelingeket.

Az is felmerült, hogy vajon a Baneling sebzi-e a saját egységeinket, mert akkor könnyen előfordulhatna, hogy többet árt, mint használ.

Jelenleg nem sebzi tehát, viszont ez a későbbiekben (nyilván) még változhat.

Végül arra a kérdésre, hogy lesz-e grafikai változás még az Starcraft II-ben, kb. olyan, mint az eredeti Starcraft alpha-béta-kiadott verziók között:

A válasz elég diplomatikus. Úgy gondolja várható még változás, de hogy ez mekkora kaliberű az csak vélemény kérdése. Megjegyezte azt is, hogy sok visszajelzést kaptak arról, hogy túl “szinesek” a mostani egységek és hogy sokkal “realisztikusabbnak” kéne lenniük.

Karune beszélt Sam Didierrel (az art director), aki megerősítette, hogy a színek most elég rikítóak csak a próba kedvéért, de azon dolgoznak, hogy a világos színek ne maradjanak ilyenek. Változások mindig várhatóak, hiszen a grafikát is folyamatosan “balanszolják” hogy tökéletes legyen. 

1. Rendelkezni fog a Nomad az összes képességgel, ami az SCV-nek is megvan? (Természetesen az exklúzív Nomad képességeken felül.)
Nem, a Nomadok nem kapják meg az SCV alapképességeit és bányászni/gázászni se fognak tudni. A Nomad által épített épületek pedig csak a Nomad számára lesznek elérhetőek.

2. Hogyan számolódik a sebzés a Protoss plazma pajzsok ellen az új sebzés-védelem rendszerben?
A protoss pajzsok felveszik az alap páncéltípus tulajdonságait. Példával is szemléltetve: ha egy könnyű páncélzatú Protoss Zealotra rálő egy Ghost, aminek bónusz sebzése van könnyű páncél ellen, akkor a Zealotnak a pajzsa is extra sebzést szenved el.

3. A hivatalos Artworkokban és sok pletykában felbukkantak Terran városok, mint például Augustgrad. Tartalmazni fog a Starcraft II ilyen doodadokat (díszítőelemek), mint a felhőkarcolók, házak stb?
Igen, sok közkedvelt doodad szerepelni fog a Starcraft II-ben is.

4. Tartalmazhat a Shadow Ops egy Nuket és egy Drop Podot egyszerre, vagy egy fajtából kettőt?
Jelenleg a Shadow Ops egy atombombát és egy leszállóegységet is készenlétben tud tartani (egyszerre), de arra nincs lehetőségünk, hogy például 2 Nuket, vagy 2 Drop Podot tartsunk egy Shadow Opsban. A Drop Podokat még jóval a (Ghost általi) kilövés előtt fel kell tölteni 12 szabadon válaszott (!!) gyalogos egységgel. Bizonyos pályákon a leszállóegységekkel való SCV-”szétdobálás” nagyon hasznos stratégiává válhat.

5. A Starcraft II alapfelbontása widescreen vagy 4:3 lesz?
A tervünk az, hogy a fenti kettő mellett minden felbontást támogasson a játék 5:4 és 16:9 között. Nagyobb képernyők természetesen szebb megjelenést fognak eredményezni, de a tesztjeink szerint a kisebb monitorok sincsenek nagyon lemaradva.

 
Szoftver TeSztek

REPLAYS.hu

Légy tagja egy nagyszerű közösségnek, olyan playerekkel találkozhatsz, mint pl.: Ace. Kashuka

Friss hírek, események, aktív fórumok

http://replays.hu


Friss StarCraft II hírek (logóra katt)

 
Letöltés

 
Cbox
 
Fajok - Egységek

              

 
Mennyi az idő?
 
Extrák
 
Számláló!
Indulás: 2007-06-20
 

Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon