Starcraft II Előzetesírta: Vizi Dávid (DaCa) – 2008. április 12.
Starcraft, ami már 10 éve közöttünk él. Egy igazi mester-alkotás, amely megreformálta a stratégiai játékokat. Játékosok millióit csalja még ma is a képernyők elé 10 év után. Koreában már mindenki ismeri, már egyfajta „sport”-nak nevezhető. Magyarországon kb. minden 10. ember ismerheti. A nagyszerű játék megjelenése után sok írónak ihletett adott a játék. Regények készültek belőle, amelyek igen nagy sikereket értek el, még ma is rengetegen olvassák. (Tűzkeresztség,Pengék királynője stb..bővebben a Menü/SC könyveknél) Minden évben kihagyhatatlan versenyszám a World Cyber Games magyarországi, és külföldi versenyeinél. Mint ahogy már említettem, rengetegen játsszák még ma is, 10 év után a b.net továbbra is rengeteg játékossal büszkélkedhet. Persze a Blizzard sem hanyagolja az SC 1 játékosait, bármilyen gőzerővel készítik a Starcraft II-t, és a World of Warcraft részeit, javítások jelennek meg egyfolytában, amelyek javítják a játék hibáit (bugok,stb..). 2006 júniusára összesen 9.5 millió példány Starcraft-ot eladtak, ami azért valljuk be, nem kevés:D Nemrég újabb kiadásban megjelent (köztük Magyarországon is), szóval megint néhány százezer(vagy talán millió?) Starcraft talált gazdájára. Minden évben bezsebelt valami kitüntetést a játék(minden idők legjobb játékai, a legjobb stratégiai játék) 2007 május 19-én bejelentették a Starcraft II-t, mindenki felkapta rá a fejét. Egy nagyon ütős kis trailerrel kedveskedtek a fejlesztők még aznap. Emlékezünk még rá szerintem sokan: „Hell it’s about time” – amelyet a trailer végén elhintett a Marine( van neve is csak most hirtelen nem jut eszembe..Tychus Findlay! Megvan, épp egy Barracks-ban szerelik össze, aztán jön néhány izgalmas képkocka is!) Na remélem beugrott miről is hadoválok itt!:D A következő gondolatokban, infókban, képekben megpróbálom leírni/megmutatni, mit várhatunk a II. résztől, amelyet már oly sokan tűkön ülve várunk!
Új Craft, több Craft?
Sokaknak felmerülhet az első nagy kérdés a játékkal kapcsolatosan: Kapunk egy Starcraft-ot 3D-be varázsolva, vagy ennél többről van szó? Ez érdekelte leginkább az újságírokat, és rajongókat, amikor május 19-én hivatalosan is bejelentették a játékot. Az újságírok meg is ostromolták a Blizzard standját és környékét, kérdésekkel bombázták őket. A Blizzard első lépésnek szívesen válaszolt az újságíroknak, így-is túl sok mindent kaptunk már a bejelentést követően! Megtudtunk elég sok mindent már a trailerből is, de ezután jött az infóáradat, amely elárasztott minket. Emlékszem, amikor bejelentették ugye májusban, júniusban megvettem a GameStart, és 10 oldalas beszámoló volt a Starcraft II-ről, a DVD mellékleten videók, képek voltak mellékelve. Hát lenyűgözött. A Blizzard bizony ránk „pirított” videóival, képeivel, infó áradatával. Ez több lesz, mint egy Starcraft 3D-ben (arra ott van a Project Revolution). A történet ott folytatódik, ahol a Brood War-ban befejeződött, némely régi egységet levált egy korszakalkotóbb egység is (pl.: a Reavert a Colossus, a Scout és Corsairt a Phoenix), és ugye gyönyörű 3D-s környezetbe varázsolja a Starcraft-ot, amely ugye ma már minimális elvárás egy kiéhezett játékostól.
Az a bizonyos Starcraft történet..
A Starcraft története elsőrangú, még ma is sok-sok RTS megirigyelhetné a nagyszerű történetíróit. A történet a II. részben ott kezdődik, ahol a Brood War befejezte: DuGalle öngyilkos lett, Sarah Kerrigan pedig (a Zerg Raj vezére) hatalomra tör, a Terran és Protoss haderőket elárulva megöli Fenix-et, és Edmund Duke-ot. Majd még kiderül, Kerriganben maradt-e még valamennyi emberiség, vagy már teljesen menthetetlen. Miután Zeratul elhagyja Chart, hogy megkeresse Artanist, felfedez egy Duran által, Kerrigan tudomása nélkül irányított genetikai gyárat, ahol protoss-zerg-hibrideket fejlesztenek. A második részben folytatja Zeratul nyomozását, mindenképpen véget kell vetnie ezeknek a fejlesztéseknek. Persze visszatér Jim Raynor is, az emberiség példaképe, aki folytatja a Zergek elleni háborút. Mindhárom faj „bekeményít”. Új egységeket vetnek be a háborúban, hogy darabokra szedjék ellenfeleit. Ilyen például a Protoss Colossus, amely a régi háborúban betiltott fegyver volt, de a Protoss faj ismét kénytelen lesz bevetnie egyik legerősebb fegyverét, a Colossusokat. A történet, a bonyodalmak, a háborúk, árulások(?) folytatódnak a második részben is, várjuk szeretettel.
2008 van ember, itt van a változások kora!
A Blizzard persze tudja, 2008 van, nem elég egy nagyszerű történetet írni, hanem korszerűsíteni kell a grafikát, és magát az egész játékot is. A játék menüje nagyon szép lesz, egy Dropship-ben lesznek a menüpontok (persze ez nem végleges), a játékbeli grafika pedig egészen csodálatos. Amikor megjelent a játék, sokan panaszkodtak, nem lesz-e a grafika kicsit csúnyácska, poligonszerű. Ahogy halad előre a fejlesztése a játéknak, egyre szebb, és ne feledjük, ez még csak béta verzió, ugyanígy volt az első résznél is, rengeteg grafikai változást hozott végül a végleges verzió. Majd panaszkodtak a kicsit Warcraftos, mesebeli, képregényszerű grafikára is, amelyet a Zergek bejelentésének napján megemlítettek, váltanak a grafikai stíluson, inkább a realitásra, kissé sötétebb színekre tértek át. Ez nagy örömet keltett a rajongóknak, főleg amikor megjelentek a már „új” grafikával rendelkező Zerges videók. A gépigényről nagyon semmit se tudni, csak azt, hogy minimum Pixel Shader 2.0-ás videókártyád legyen, amely full grafikán a DirectX 10-et is támogatni fogja. Az egységek HUD animációja egyszerűen gyönyörű, de még ezek közül is csak néhány van kész. Irányításon belül lehet majd zoomolni, a kamerát minimálisan forgatni, egyszerre több épületet kijelölni, s most jön az igazi zsenialitás: az összes egységet egyszerre kijelölni.
Megjelenés, és a többi tudnivalók
Nagy-nagy kérdőjel áll a megjelenés hátterében. A Blizzard-tól nincs semmi biztos információ, gőzerővel készítik a játékot, tesztelik, és közben a megjelenési dátumot is homály fedi. Sok találgatást hallhattunk már: nyár végére egy béta verzió, ősszel itt a végleges verzió, vagy karácsonyra, sőt 2009-et is olvashattunk már. A Blizzardtól meg nem érkezik se cáfolás, sem megerősítés: ez a helyzet! Közben a Battle.net (internetes játék)-ot is nagyban készítik, sok-sok változást ígérnek az első részhez képest! Én mindig Dustin Browder szavaira hivatkozok: „Ha megjelenik, mindenki azt mondja majd: - De gyönyörű!”
Végszó: VÁRJUK, VÁRJUK, VÁRJUK!:D
Interjú: Aki kérdez : Raahaal , aki válaszol : DaCa
R: Milyen hősök köszönnek majd vissza az első részből?
D: Jim Raynor, Zeratul, Sarah Kerrigan már biztos. A többieket egyelőre homály fedi, de biztos vagyok benne, hogy Artanis és Duran is visszaköszön majd a II. részben.
R:Tudunk-e valamit az új hősökről?
ill. a hadjáratról?
D: Tychus Findlay új hősnek nevezhető, akit a trailerben már láthattunk, bár nem biztos, hogy szerepelni fog a Starcraft II-ben, őt egy másik stílusú starcraft játékra tervezték eredetileg. A hadjáratról annyit, nagyon színvonalas lesz, bővebben feljebb olvashattok.
R: Vmint a pályaszerkesztővel kapcsolatosan mit tudsz mondani?
D: Erről sem lehet egyelőre sokat tudni, csak azt, sok olyan egység, épület fog majd elérhető lenni a szerkesztőben, amellyel nem találkoztunk a hadjárat során. Gondolok itt a Tauren Marine-ra (április 1.-i tréfa)
R: Inkább a Starcraft első részének szerkesztőjéhez fog hasonlítani az SC 2 szerkesztője, vagy a Warcraft 3-éhoz?
D: Sokkal többről lesz szó, mint Starcraft, vagy Warcraft 3 szerkesztőjéről. 2008 van, a szerkesztő is sokkal másabb lesz, de ne higgyük, hogy majd senki sem tud vele mit kezdeni:D
R:Valamint milyen újításokat lehet majd a szerkesztőben megcsinálni a technológiai fa átállításán, meg az időjárási tényezőkön kívül?(lehet-e majd az AI-t szerkesztgetni?)
D: Erről egyelőre nincs információ, viszont igen, a technológia, és időjárási viszonyok bizony állíthatóak lesznek.
R: Max hányan lehet majd custom game-be nyomni egyszerre?
D: Ez pályafüggő lesz, de a legnagyobb pályákon is szerintem max 8 fő lesz a megengedhető.
R: Milyen új játékmódok jelenhetnek meg?(nem mintha nem lenne elég a top vs bottom, meele,capture flag, raze és társai):D
D: A játékmódokról egyelőre semmiféle információ, de biztos kapunk 1-2 újat majd.
R: Igaz-e az a hír, hogy ha megjelenik az sc2, akkor tényleg bezárják az sc1-es szervereket, hogy a siker biztos legyen?(sztem az nem lenne vmi jó)Remélem hamis ez a hír, bár már elég régi.
D: Igen, régebben ez is felmerült, de szerintem ez már a múlté. Még most is rengeteg felhasználó van a battle.net-en, igazságtalanság lenne elvenni tőlük a játéklehetőséget. Sőt nemrég megjelent ugye újabb kiadásban ami szerintem azt bizonyítja.. Bár ha ez megtörténne, akkor szégyellje magát a Blizzard!
R: Meg: a warcraft3-ban sokféle fajjal találkozunk, van-e vmi infó arról, hogy az sc2-ben is megjelennek külön kasztok, fajok meg ilyenek(gondolok itt a w3-ban pl.: Furbolgokra) szal lesznek-e extra egységek?
D: Extra egységeknek egyelőre szerintem elég az új egységek bevitele a játékba ( Thor, Phoenix, Immortal, stb..) de ugye lesz a szerkesztőben is néhány fellelhető extra egység. És ne feledkezzünk meg a Zergek megfertőző képességéről sem, amely ha minden igaz, már Protosst is „bekebelezhet”
R: Mit fogunk megtudni a xel'naga-król? lehetnek-e irányítható egységeik? ill. látunk egyáltalán 1 xel 'nagát is játékban, vagy csak megint utalunk rájuk?
D: A xel’nagák fel fognak tűnni az biztos, már a Single Player videóban is volt rá utalás, amikor a Terran bázisba betör Zeratul a következő mondattal: „The Xel’Nagas return” – szóval visszatérnek, de hogy hogyan, azt ne tőlem kérdezdd!
R: Mi a véleményed a játék grafikájáról?
D: Nagyon tetszetős, de még van mit rajta kalapálni.
R: És utoljára: megjelenés napján mit csinálsz?
D: Kihozzák házra, beteszem a lemezt, feltelepítem, folytassam? :)