Zerg irányító
A zerg irányítók kitalált karakterek a StarCraft univerzumában játszódó videojátékokban és könyvekben. Erős képviselői a rajnak, a Központi Tudat teremtette őket afészekaljak irányítására. Kimutatják a saját irányításuk alatt lévő fészekaljak közös tudatát, ezért elválaszthatatlanok magától a Központi Tudattól; mindegyikben megtalálható a „Tudat egy darabja", mindegyik a Tudat intelligenciájának egy vagy több részét jelenti. Mégis az irányítók független lények, és az idők folyamán saját személyiséget és egyedi kinézetet fejlesztettek ki. Vannak al-irányítók, akik a nagyobb irányítóknak szolgálnak. A játékban a játékos veszi át az irányító szerepét, ha azt választja, hogy a zerg raj oldalán harcol. Az irányítók neveiket a rangjuk után kapják, így a kisebbeknek nincs.
A Starcraft hadjáratszerkesztőjében egy egyedi, lárvához hasonló épületként jelenik meg, melynek csak detektor képessége van; védtelen.
Szerepe a rajban
Az irányítók valószínűleg az eredeti zerg paraziták leszármazottai, annak a formának, ahogyan kinéztem, mielőtt a xel'naga közbelépett, habár jóval nagyobbak és sokkal nagyobb intelligenciával rendelkeznek. Minden raj az irányító tehetségétől és személyiségétől függő szerephez jut. Például Gorn irányító vezeti a Baelrog fészekaljat, amely az erkölcstelen támadásokért felelős. Az irányítóknak saját helye van a zerg fajon belül: Központi Tudat, irányító, al-irányító, fenntartó, királynő, más zergek. Az irányító a fenntartókon keresztül ad ki parancsokat. Az irányítók egyre több fenntartót hoznak létre, ahogy újabb egységeket hoznak létre, azért, hogy fenntarthassák az irányítást a fészekaljak felett. Az irányító nagy távolságokból is képes irányítani egységeit, mindaddig, míg valami nem akadályozza meg pszionikus kommunikációjában. Az irányító halálával egy időben a rajok ámokfutásba kezdenek, de ez nem mindig történik. Néha alvó állapotba kerülnek vagy „normális” (nagyon kezelhető és rovarszerű) viselkedést folytatnak, míg kaptárjaik érintetlenek maradnak.
Pszionikus erő és kapcsolat a Központi Tudattal
Az irányítók gyakran (talán mindig) erős szellemi erőkkel rendelkeznek, de ezek csak egy adott területre korlátozódnak. Például egy irányító képes lehet az erős Torrasque újjáteremtésére, míg egy másik képes lehet épületeit feltölteni életerővel. Az irányítók a Központi Tudathoz hasonló detektorképességekkel rendelkeznek.
Míg a Központi Tudat életben volt, képes volt újjáéleszteni a halott irányítókat a kozmikus energiák felhasználásával. Ezt az energiát használják a sötét papok is, akik képesek elpusztítani az irányítókat és megakadályozni újjáteremtésüket. Ez első alkalommal akkor történt meg, mikor Zeratul megölte Zaszt, a garm fészekalj irányítóját, és kapcsolatot létesített a Központi Tudattal. Így tudta meg, hogy a Tudat a xel'nagák teremtménye, és megtudta azt is, hogy mik a tervei a protoss fajjal, míg a Tudat megtudta, hogy hol van a protossok titkos szülőbolygójának, az Aiurnak a helye, melyet azonnal megtámadott. Valószínűleg más információk is áramlottak át ezen kapcsolat alatt. A Központi Tudat egyfajta depresszióba esett az eset után, és nem gyógyított egy rövid pihenő erejéig. Ezután más irányítókat is megöltek, hasonló hatás nélkül.
Az irányítók képesek a Központi Tudat nélkül is reinkarnálódni – egy pár, aki Shakurason volt, képes volt újjáéledni, habár sötét papok támadása elpusztította őket. |